LAVERE DRIFTSKOSTNADER
- Drivstoffbesparelser opptil 2,5 l/100 km1
-
Alle akslinger
Reduser driftskostnadene dine
- Lavt drivstofforbruk
- Lavere kostnad per km
Redusert rullemotstand
- REGENION - dekkmønster som selvfornyes ved slitasje
- Innovative gummiblandinger
- INFINICOIL
Potensiell kjørelengde forbedret med 30 % (1)
Jevn mønsterslitasje forbedret med opptil 10 % (2)
- Innovative gummiblandinger
- Bredere og mer robuste skuldre
- LAUR-seipinger (anti-trikkelinje-slitasje)
- INFINICOIL
- Energy™ Flex stammelag
Transport med redusert risiko
- Veigrep på vått føre
- Veigrep på vinterføre
- Presis og komfortabel kjøring
Bremsing og trekkraft på vått føre fra første til siste kilometer
M+S-merking
Begrenset deformasjon av mønsteret
- REGENION - dekkmønster som selvfornyes ved slitasje
- INFINICOIL
Mer miljøvennlig transport av varer
- Lavt CO2-utslipp
- Kan regummieres og mønsterskjæres
- Produsert på ISO 14001-sertifiserte fabrikker i Europa
Lavt drivstofforbruk
Redusert forbruk av råmaterialer
- Færre råmaterialer på grunn av mønsterskjæring gjør at dekkene varer lenger i optimal drivstoffeffektiv tilstand
(1) Intern test (2016): potensiell kjørelengde med 315/60R22,5 Michelin X Line Energy Z ble forbedret med 30 % sammenlignet med 315/60R22,5 Michelin X Energy XF. Potensiell kjørelengde med 295/60R22,5 Michelin X Line Energy Z ble forbedret med 17 % sammenlignet med 295/60R22,5 Michelin XZA2 Energy
(2) Intern test (2016): Jevn slitasje på 315/60R22,5 Michelin X Line Energy Z ble forbedret med 10 % sammenlignet med 315/60R22,5 Michelin X Energy XF
(3) Intern test (2016): Tverrgående veigrep på vått føre med 315/60R22,5 Michelin X Line Energy Z ble forbedret med 2 % ved endt levetid sammenlignet med 315/60R22,5 Michelin X Energy XF
X® LINE™ ENERGY™ Z

Teoretisk dybde mønsterskjæring | Bredde på mønsterskjæring | Blad |
---|---|---|
3mm | 6 à 8 mm | R3 |
Reduser drivstofforbruket takket være lav rullemotstand uten at det går utover veigrepet
Betegnelse | Aksling | UERR RRT | Wet Grip | UENO Støy | Winter Specialist | M+S | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
295/60R22.5 X LINE ENERGY Z TL 150/147L |
Alle akslinger | B | B | 070 dB |
M+S | Mer informasjon Gjenskape | ||||||||||||
|
||||||||||||||||||
315/60R22.5 X LINE ENERGY Z TL 154/148L |
Alle akslinger | B | B | 070 dB |
M+S | Mer informasjon Gjenskape | ||||||||||||
|
||||||||||||||||||
355/50R22.5 X LINE ENERGY Z TL 156K |
Alle akslinger | B | B | 070 dB |
M+S | Mer informasjon Gjenskape | ||||||||||||
|
1 Intern beregning (2016): drivstoffbesparelser opptil 2,5 l/100 km for nye dekk og 1,25 l/100 km i gjennomsnitt for dekkets første levetid på traktor/semitrailer med 40 tonn last og 40 295/60R22,5 eller 315/60R22,5 MICHELIN X LINE ENERGY Z, 295/60R22,5 MICHELIN X LINE ENERGY D og 445/45R19,5 MICHELIN X LINE ENERGY T dekk sammenlignet med traktor/semitrailer med 40 tonn last utstyrt med 295/60R22,5 eller 315/60R22,5 MICHELIN X ENERGY XF M+S, 295/60R22,5 MICHELIN XDA2+ Energy og 445/45R19,5 MICHELIN XTA2+ ENERGY T M+S dekk (rullemotstand redusert med 26 %).
Drivstoffbesparelser opptil 2 l/100 km for nye dekk og 1 l/100 km i gjennomsnitt for dekkets første levetid med traktor/semitrailer med 40 tonn last utstyrt med 355/50R22,5 MICHELIN X LINE ENERGY Z, 295/60R22,5 MICHELIN X LINE ENERGY D og 355/50R22,5 MICHELIN X LINE ENERGY Z dekk sammenlignet med traktor/semitrailer med 40 tonn utstyrt med 315/60R22,5 MICHELIN X ENERGY XF M+S, 295/60R22,5 MICHELIN XDA2+Energy og 445/45R19,5 MICHELIN XTA2+ ENERGY T M+S (rullemotstand redusert med 21 %)
Langdistanse Regional Urban Bygg- og anlegg Off-road
