MAKSIMER LASTEKAPASITETEN VED SPESIALTRANSPORTER

REDUSERTE DRIFTSKOSTNADER

Opptil 12 tonns belastning pr. aksling*

Virksomhetseffektivitet
«Øk produktiviteten»
  • Opptil 12 tonns belastning pr. aksling*
  • Optimalisert lastehøyde
  • Mangfoldige bruksområder
  • Forsterket dekkstamme
  • Minimalt innbyggingsmål**
  • Gummiblanding med stor motstandskraft når dekket ”trekkes” sideveis

*Tvillingmontering og opptil 80 km/t

**Sammenlignet med et kjøretøy med 285/70 R 19.5 XTE2

Mer informasjon
SIKKERHET OG VARIGHET
«Sikker transport»
  • Enestående holdbarhet ved maksimal belastning*
  • Meget robust for enklere tilgang til laste- og losseplasser
  • Stammen er forsterket i dekkfot og krone
  • Slitebanegummien er motstandsdyktig mot aggressive underlag

*Opptil 3 tonns belastning pr. dekk i 80 km/t ved tvillingmontering

Mer informasjon
Økologi
«Transporter på en mer miljøvennlig måte»
  • Med mønsterskjæring forlenges dekkets levetid i den tiden det forbruker minst drivstoff
  • Dekk som fremstilles i henhold til gjeldende miljøstandard
  • Jevn tykkelse på undergummi for forenklet mønsterskjæring for MICHELIN 245/70 R 17.5 X® MULTI™ T
  • Alle MICHELIN 245/70 R 17.5 X® MULTI™ T produseres i ISO 14001-sertifiserte fabrikker i Europa
Mer informasjon
Skjema for mønsterskjæring

MICHELIN X® Multi™ T

MICHELIN X® Multi™ T
Teoretisk dybde mønsterskjæring Bredde på mønsterskjæring Blad
H = 3mm 6 til 8 mm R3
Michelins ekspertise

DEKKTRYKKETS BETYDNING

DEKKTRYKKETS BETYDNING

Et utilstrekkelig dekktrykk medfører en unormal økning av arbeidstemperaturen, og kan føre til en nedbrytning av dekkets indre komponenter.

VISSTE DU DETTE?

For lavt lufttrykk i dekkene kan redusere dekkenes totale kjørelengde

1,5 bar for lavt trykk (dvs. - 17 %)
=
10 % redusert levetid*

Redusert levetid med et dekktrykk på 7,5 bar. Det anbefales et dekktrykk på 9 bar *Michelin, intern kilde

Betegnelse Aksling UERR RRT Wet Grip UENO Støy Winter Specialist M+S